Var kan man hitta en bra trubadur ?

IMG_4075.JPG

Business är äventyr.

Faktum. Det är varken speciellt lätt eller speciellt klädsamt att slå på sin egen trumma. Men poängen är att i nätverksekonomin behöver alla, precis som Gustav Vasa på din tid, nån som kan nedtecknar (och frisera) vår öden och äventyr. Äventyret är ditt jobb resten måste delegeras. Ett förtydligande. Det är jag skrev nyss om frisering känns gammalt på ett dåligt sätt, fokusering är ett bättre ord. Fokusering som i tydlig. Man måste hel enkelt vara tydlig, annars kommer ingen annan fatta vad man håller på med. Men det räcker inte, det måste dessutom svänga!

Där av barden.

Ända sedan min första kontakt med Frans G Bengtsson Röda Orm har jag fascinerats av världen och tiden och nu med Game of Thrones osv har det, är jag rädd, slagit över. Det är nått med förr i tiden, påhittad eller ej, jag tror att vi kan lära av. Det finns en anda av rättframhet som känns sjukt befriande. Det är handlingar som räknas. Och ett rätt rykte är halva segern.

Summa kardemumma; Ge mig en bra trubadur nu.

Om ftorstensson

On a quest to make the world fun, easy and profitable. Join me!

Lämna en kommentar

Kontakt

Twitter: @ftorstensson
Mobil: + 46 70 771 47 31
Klout: the K
Blogg: RSS
Linkedin: Fredrik T

Jag vill göra världen enklare, roligare och lönsammare. Jag är digital kreatör och affärs designer och i "Jakten på säljet" utforskar jag det bördiga landskapet mellan idé och hjärnsläpp som jag kallar hem. Häng på! :)